Tällä päivämäärällä, 7.9. vuonna 2011 Jimm’s poisti verkkokauppatilauksistaan pakettien toimituskulut ja siirtyi tarjoamaan ilmaiset toimitukset.
Jimm’sin toimintamallin muuttuessa ja painottuessa yhä enenevissä määrin verkkokauppaan, oli aika tarkastella toimintatapoja myös logistiikassa.
Osana organisaatiomuutosta Helsingin ja Tampereen myymälät suljettiin. Asiakkailla oli ollut tähän saakka mahdollisuus tehdä tilaus verkkokaupasta ja noutaa tilaus valitsemastaan myymälästä ilman toimituskuluja.
Tämän tapaista toimintamallia haluttiin pitää yllä jatkossakin, vaikka kivijalkamyymälät lopettivat, Turun noutopalvelumyymälää lukuunottamatta.
Turun pieni noutopalvelumyymälä päätettiin jättää toimintaan. Turun myymälä on (lyhyttä poikkeusaikaa lukuunottamatta, siitä myöhemmin lisää!) aina ollut Jimm’sin päävaraston yhteydessä, jolloin se ei ole tarvinnut erillistä tilaa eikä tavaraa ole tarvinnut siirtää eri toimipisteiden välillä.
Jotta asiakkaita pystyttiin palvelemaan entistä tasa-arvoisemmin, päädyttiin ratkaisuun jossa tavalliset pakettien rahtikulut poistettiin kokonaan. Erityisten lisäpalveluiden, kuten postiennakon ja kotiinkuljetuksen kulut tulevat edelleen asiakkaiden maksettavaksi.
Tällä tavoin pystyttiin tarjoamaan koko maan kattava mahdollisuus ilmaisiin toimituksiin. Muutoksesta saatiin paljon positiivista palautetta ja maksuttomat toimitukset ovat edelleenkin yksi kilpailuvalttimme.