Jimm's

Tuotejulkaisujen usein kysytyt kysymykset

Jimms TeamNov 9, 2020 - lukuaika 2 min
Reading Time: 2 minutes

Uutuustuotteiden julkaisut puhuttavat aina, joten päätimme kerätä kysytyimmät kysymykset vastauksineen yhteen julkaisuun.
Täältä löydät vastauksia myös muutamiin muihin säännöllisesti esitettyihin kysymyksiin.

  • Missä kohtaa olen jonossa?

    Käytännön syistä emme valitettavasti voi kertoa asiakkaillemme tarkkaa jonosijoitusta. Kehitämme kuitenkin parhaillaan keinoja, joiden avulla voimme tiedottaa jonotilanteesta tarkemmin tuotetasolla.

  • Koska tilaamani näytönohjain/prosessori/muu uutuustuote tulee?

    Saatavuustiedot päivittyvät tuotekortille automaattisesti. Erittäin kysytyissä tuotteissa, joiden saatavuus on haasteellinen, päivitämme tiedot saapuvista eristä erikseen manuaalisesti. Sivuilla näkyvät saapumispäivät ovat kuitenkin pääsääntöisesti arvioita, eli niihin saattaa tulla muutoksia meistä riippumattomista syistä.

  • Tuotelistauksessa näkyi saldoa, mutta tuotekortti näyttää miinusta. Miksi?

    Tuotelistaus ei ole valitettavasti täysin reaaliaikainen, ja varsinkin näissä nopeasti myytävissä tuotteissa se päivittyy hieman viiveellä. Tuotekortti päivittyy nopeammin, ostoskori ja viimeistään tilausvahvistus kertovat reaaliaikaisen tilanteen.

  • Onko tuotetta hyllyssä toimitettavaksi heti julkaisuhetkellä?

    Pyrimme aina saamaan tuotteita hyllyyn julkaisuhetkelle, mutta emme pysty tätä aina varmaksi lupaamaan. Varsinkin erittäin kysytyissä ja odotetuissa tuotteissa saatavuudet ovat alkuun rajallisia, emmekä välttämättä saa niitä hyllyyn kuin pieniä määriä kerrallaan.

  • Tuleeko bundleja / konepaketteja?

    Pyrimme kokoamaan uutuustuotteista myös bundleja tai konepaketteja saatavuuksien salliessa.

  • Miksi tuotteen hinta muuttui hetkeä ennen julkaisua tai hetkeä julkaisun jälkeen?

    Uutuustuotteissa hinta saattaa muuttua julkaisuhetken tienoilla, sillä ennen julkaisua saadut tuotetiedot hintoineen ovat aina alustavia.

  • Mitä tarkoittaa “ei vahvistettu?”

    Mikäli tuotekortilla lukee saatavuuden kohdalla “ei vahvistettu”, se tarkoittaa että tukkurimme ei sillä hetkellä pysty antamaan tuotteelle toimitusaika-arviota. Syynä saattaa olla esimerkiksi se, että tuote on heidänkin varastostaan lopussa. Teksti näkyy sivuillamme eri väreissä, mutta käytännössä värikoodilla ei ole uusien tilausten kohdalla merkitystä.

  • Tuote oli jo ostoskorissa, miksen saanut sitä?

    Sivustomme ei varaa tuotetta ostoskorissa, vaan tuote varautuu vasta maksutapahtumassa. Tilausvahvistukselta tai omien asiakastietojesi tilausnäkymästä näet tuotteiden tilanteen.

  • Mikä maksutapa on nopein?

    Tuotejulkaisut aiheuttavat joskus tilanteita, joissa nopeat syövät hitaat. Nopein tapa viedä tilaus loppuun verkkokaupassamme onkin käyttää maksutapana postiennakkoa tai maksua myymälään noudon yhteydessä. Tällöin sinun ei tarvitse syöttää erikseen verkkopankkitunnuksia tai muita maksamiseen vaadittavia tunnistetietoja, vaan voit klikata tilauksen valmiiksi nopeammin. Verkkomaksujen vahvistus tapahtuu turvallisuussyistä aina kolmannen osapuolen toimesta joten se vie tilausprosessissa ylimääräistä aikaa.

  • Miksi teillä ei ole odotushuonetta?

    Siksi, että tällä hetkellä meillä ei ole mahdollisuutta tarjota tähän toimivaa alustaa.

  • Miksi sivut kaatuivat?

    Julkaisuhetkillä sivuillemme tulee yleensä muutamien sekuntien sisään noin 10 000-kertainen määrä sivulatauksia normaaliin kuormaan verrattuina. Serverimme eivät valitettavasti pysty aina vastaamaan heti tällaiseen yhtäkkiseen, poikkeuksellisen suureen kuormittumiseen. Välillä julkaisujen yhteydessä on havaittu myös erillisiä palvelunestohyökkäyksiä, jotka tuovat vielä lisää kuormaa. Näille on olemassa järjestelmätasolla esto, mutta senkin käynnistymisessä on pieni viive.

  • Taas botit veivät kaiken!

    Tilauskantaa seuraamalla olemme pystyneet päättelemään, että valtaosa tilauksista on ihan oikeiden, eri henkilöiden tekemiä. Jotta voisimme varmistua siitä, että minkäänlaiset botit eivät pääsisi tekemään tilauksia, meidän tulisi uudistaa sivustomme käyttöliittymä ennen jokaista julkaisua, ja tämä taas ei ole tarkoituksenmukaista.

Jäikö jokin asia askarruttamaan? Mikäli tästä listasta ei löytynyt vastausta juuri sinun kysymykseesi, niin asiakaspalvelumme auttaa aina, kellon ympäri, joka päivä!

https://blog.jimms.fi/abza/
0 0 votes
Artikkelin luokitus
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Katso lisää