Uutuustuotteiden julkaisut puhuttavat aina, joten päätimme kerätä kysytyimmät kysymykset vastauksineen yhteen julkaisuun.
Täältä löydät vastauksia myös muutamiin muihin säännöllisesti esitettyihin kysymyksiin.
Käytännön syistä emme valitettavasti voi kertoa asiakkaillemme tarkkaa jonosijoitusta. Kehitämme kuitenkin parhaillaan keinoja, joiden avulla voimme tiedottaa jonotilanteesta tarkemmin tuotetasolla.
Saatavuustiedot päivittyvät tuotekortille automaattisesti. Erittäin kysytyissä tuotteissa, joiden saatavuus on haasteellinen, päivitämme tiedot saapuvista eristä erikseen manuaalisesti. Sivuilla näkyvät saapumispäivät ovat kuitenkin pääsääntöisesti arvioita, eli niihin saattaa tulla muutoksia meistä riippumattomista syistä.
Tuotelistaus ei ole valitettavasti täysin reaaliaikainen, ja varsinkin näissä nopeasti myytävissä tuotteissa se päivittyy hieman viiveellä. Tuotekortti päivittyy nopeammin, ostoskori ja viimeistään tilausvahvistus kertovat reaaliaikaisen tilanteen.
Pyrimme aina saamaan tuotteita hyllyyn julkaisuhetkelle, mutta emme pysty tätä aina varmaksi lupaamaan. Varsinkin erittäin kysytyissä ja odotetuissa tuotteissa saatavuudet ovat alkuun rajallisia, emmekä välttämättä saa niitä hyllyyn kuin pieniä määriä kerrallaan.
Pyrimme kokoamaan uutuustuotteista myös bundleja tai konepaketteja saatavuuksien salliessa.
Uutuustuotteissa hinta saattaa muuttua julkaisuhetken tienoilla, sillä ennen julkaisua saadut tuotetiedot hintoineen ovat aina alustavia.
Mikäli tuotekortilla lukee saatavuuden kohdalla “ei vahvistettu”, se tarkoittaa että tukkurimme ei sillä hetkellä pysty antamaan tuotteelle toimitusaika-arviota. Syynä saattaa olla esimerkiksi se, että tuote on heidänkin varastostaan lopussa. Teksti näkyy sivuillamme eri väreissä, mutta käytännössä värikoodilla ei ole uusien tilausten kohdalla merkitystä.
Sivustomme ei varaa tuotetta ostoskorissa, vaan tuote varautuu vasta maksutapahtumassa. Tilausvahvistukselta tai omien asiakastietojesi tilausnäkymästä näet tuotteiden tilanteen.
Tuotejulkaisut aiheuttavat joskus tilanteita, joissa nopeat syövät hitaat. Nopein tapa viedä tilaus loppuun verkkokaupassamme onkin käyttää maksutapana postiennakkoa tai maksua myymälään noudon yhteydessä. Tällöin sinun ei tarvitse syöttää erikseen verkkopankkitunnuksia tai muita maksamiseen vaadittavia tunnistetietoja, vaan voit klikata tilauksen valmiiksi nopeammin. Verkkomaksujen vahvistus tapahtuu turvallisuussyistä aina kolmannen osapuolen toimesta joten se vie tilausprosessissa ylimääräistä aikaa.
Siksi, että tällä hetkellä meillä ei ole mahdollisuutta tarjota tähän toimivaa alustaa.
Julkaisuhetkillä sivuillemme tulee yleensä muutamien sekuntien sisään noin 10 000-kertainen määrä sivulatauksia normaaliin kuormaan verrattuina. Serverimme eivät valitettavasti pysty aina vastaamaan heti tällaiseen yhtäkkiseen, poikkeuksellisen suureen kuormittumiseen. Välillä julkaisujen yhteydessä on havaittu myös erillisiä palvelunestohyökkäyksiä, jotka tuovat vielä lisää kuormaa. Näille on olemassa järjestelmätasolla esto, mutta senkin käynnistymisessä on pieni viive.
Tilauskantaa seuraamalla olemme pystyneet päättelemään, että valtaosa tilauksista on ihan oikeiden, eri henkilöiden tekemiä. Jotta voisimme varmistua siitä, että minkäänlaiset botit eivät pääsisi tekemään tilauksia, meidän tulisi uudistaa sivustomme käyttöliittymä ennen jokaista julkaisua, ja tämä taas ei ole tarkoituksenmukaista.
Jäikö jokin asia askarruttamaan? Mikäli tästä listasta ei löytynyt vastausta juuri sinun kysymykseesi, niin asiakaspalvelumme auttaa aina, kellon ympäri, joka päivä!