Saamme usein kyselyjä sponsoroinnista ja erilaisista yhteistyömahdollisuuksista. Tiedustelut koskevat esimerkiksi laitelainoja tapahtumiin, palkintojen sponsorointia kilpailuihin tai muita erilaisia yhteistöitä, esimerkiksi unboxauksia, arvontoja tai räätälöityjä kampanjoita.
Teemme mielellämme yhteistyötä, kunhan hakemus ja sen tarkoitus on hyvin perusteltu ja yhteistyöstä on hyötyä molemmille osapuolille.
Saamme kuukausitasolla paljon hakemuksia, joten päädyimme kirjoittamaan hieman vinkkejä sponsorointihakemuksen täyttämiseen.
Lue siis alla olevat vinkit ennen hakemuksen täyttämistä! Varaa kunnolla aikaa hakemuksen täyttämiseen ja varmista, että vastaat kaikkiin kysymyksiin. Mitä informatiivisempi hakemuksesi on, sitä helpompi meidän on tehdä päätöksiä.
Tällöin pääsemme nopeammin itse asiaan, jos tulet valituksi.
Kaikki meille saapuneet hakemukset luetaan ja ne käsitellään kahden viikon välein. Vastaamme jokaiselle!
HAKEMUKSEN SISÄLTÖ
Kuka olet?
Kerro itsestäsi ja kanavastasi mahdollisimman tarkasti: onko kyseessä yksittäinen henkilö vai haetko tukea e-urheilujoukkueelle tai tapahtumaan?
Miksi haluaisit tehdä yhteistyötä juuri meidän kanssamme? Millaista annettavaa meillä voisi olla toisillemme?
Kerro kanavistasi ja kohderyhmästäsi!
Meitä kiinnostaa se, millainen yleisö sinulla on – kuinka paljon ja missä kanavissa? Yhteistyöstä pitää olla tasapuolisesti hyötyä kummallekin osapuolelle. Tämän takia haluamme tietää enemmän seuraajistasi ja tavoittavuudestasi.
Miten sponsorointi toimii?
Usein sponsorointia hakevalla on selkeä visio siitä, mitä hän tarvitsee. Kaikki hakemukset käsitellään aina tapauskohtaisesti, ja haetun sponsoroinnin arvoa verrataan ennustettuun tavoittavuuteen.
Mikäli ehdotuksesi täyttää Jimm’sin kriteerit, lähdemme suunnittelemaan kampanjan toteutusta yhdessä.
Millaisia yhteistyökumppaneita etsimme?
Teemme monipuolisesti yhteistyötä monenlaisten tahojen ja henkilöiden kanssa. Olemme esimerkiksi lainanneet suuria määriä koneita isoihin LAN- ja pelitapahtumiin, lahjoittaneet palkintoja arvontoihin,
toimittaneet kalustoa e-urheilujoukkueille ja antaneet tuotteita unboxauksiin, mutta olemme avoimia myös uudenlaisille toimintamalleille.
Entä jos kanavasi on uusi ja yleisösi pieni? Ei hätää – jos koemme, että teet hyvää sisältöä, voimme käyttää Jimm’sin sosiaalisen median kanavia julkaisualustana. Näin saat itsellesi näkyvyyttä ja voit lisätä omien kanaviesi tunnettuutta.
Miten varmistan että voisimme tehdä jatkossakin yhteistyötä?
Tee hommat niin kuin on sovittu! Jos sinua pyydetään tekemään tietyt toimenpiteet palkkiota vastaan, niin odotamme sinun myös tekevän ne.
Tämä tarkoittaa siis sovitussa aikataulussa pysymistä, luvattujen asioiden tekemistä sekä myös asiallista kommunikointia. Varsinkin sovittujen aikataulujen noudattaminen on erityisen tärkeää!
Jaamme kumppaneiden postauksia Jimm’sin kanavissa joten tarvitsemme niistä aina tiedon hyvissä ajoin, jotta ne saadaan sovitettua muiden julkaisujen rinnalle.
Myös täggääminen/merkitseminen on tehtävä sovitusti, jotta postaukset nousevat meillä uutisvirtaan. Älä kuitenkaan huoli, saat kyllä meiltä selkeät ohjeet kaikkeen tekemiseen!
Tässä muutamia esimerkkejä aiemmin toteutetuista yhteistöistämme:
The Relaxing End | Herbalisti |
Tuplahyppy podcast, jaksot 116-119 | KarriASMR |
NaviX | Nedde